Le Potager du Sloth: Gradinarit fara oboseala mai mult Bio

Agricultură și sol. Controlul poluării, remedierea solului, humus și noi tehnici agricole.
Avatar de l'Utilisateur
Adrien (ex-nico239)
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 9845
Înregistrare: 31/05/17, 15:43
Locul de amplasare: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: Gradinaritul mai mult decat Bio fara oboseala




de Adrien (ex-nico239) » 22/12/19, 19:30

sicetaitsimple a scris:
nico239 a scris:Mais au fait que veux-tu dire exactement par
sicetaitsimple a scris:Este vorba doar despre culturile de iarnă că am niște îndoieli, atâta tot.

Parce que du coup j'interprète peut-être.
Tu as des doutes sur le fait que le froid réduise tout à néant un jour ou l'autre même avec les coffres?
ou Tu as des doutes sur le fait que ça pousse en hiver?


En fait,les deux....
Bien entendu, la grosse gelée, ce serait "la nature", mais bon, pas agréable quand même de voir des "efforts" réduits à néant.
Mais effectivement également des doutes que ça pousse en hiver dans tes coffres. Ou plutôt que ça produise des légumes mangeables, que ça arrive à survivre ça devrait le faire. En regard des résultats de semis fait précocement dans les mêmes chassis au printemps.



Ok d'accord pigé.

Euh je peux dire que je partage un peu Imagine

J'ai moins de crainte sur le froid.

C'est sur la lumière que je suis plus circonspect.

Sur la pousse tout ce que je peux te dire c'est que c'est lent.

À cet instant évidemment impossible de dire si cela sera mangeable ou pas : sauf pour les salades bien sur (sauf accident bien évidemment).

Au feeling j'ai bon espoir pour les choux dans.... 12 mois Imagine

Bon espoir pour les radis également.

Idem pour les fèves même si je crains plus les -15 pour elles (quelle que soit leur lieu de culture) que pour les radis.

Je suis beaucoup plus circonspect pour les pois
vidéo du 15.10.2019
Je prendrai une photo : dans la même surface de semis il y a des endroit où ça se passe bien et d'autres qui semblent un peu pourris : limaces?

Et enfin normalement les épinards cela DEVRAIT bien se passer.

Reste l'énigme ail et encore t'as pas tout vu Imagine
0 x
Moindreffor
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 5830
Înregistrare: 27/05/17, 22:20
Locul de amplasare: granița dintre nord și Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: Gradinaritul mai mult decat Bio fara oboseala




de Moindreffor » 22/12/19, 20:09

sicetaitsimple a scris:
nico239 a scris:Mais au fait que veux-tu dire exactement par
sicetaitsimple a scris:Este vorba doar despre culturile de iarnă că am niște îndoieli, atâta tot.

Parce que du coup j'interprète peut-être.
Tu as des doutes sur le fait que le froid réduise tout à néant un jour ou l'autre même avec les coffres?
ou Tu as des doutes sur le fait que ça pousse en hiver?


En fait,les deux....
Bien entendu, la grosse gelée, ce serait "la nature", mais bon, pas agréable quand même de voir des "efforts" réduits à néant.
Mais effectivement également des doutes que ça pousse en hiver dans tes coffres. Ou plutôt que ça produise des légumes mangeables, que ça arrive à survivre ça devrait le faire. En regard des résultats de semis fait précocement dans les mêmes chassis au printemps.

j'ai moi aussi hâte de voir les résultats, j'ai des navets qui ne sont pas encore gelés (culture de pleine terre, aucune protection), je ne pensais pas qu'ils donneraient grand chose, déjà j'ai été surpris par les radis et là dernièrement je suis allé faire une cueillette de navets et j'ai retrouvé (je pensais qu'il n'y en avait plus aucun) deux radis très gros, je ne les avais pas vu avant donc ils ont bien grossi même durant l'hiver, après autant un navet bien frais, cueilli du jour dans le pot au feu est excellent que donnerait au goût un radis qui aura poussé au ralenti pendant l'hiver et mangé cru?

l'année dernière j'avais sous chassis des laitues rouges grenobloises repiquées tardivement, le chassis a permis de poursuivre le développement, et j'avais espoir mais la grosse gelée de trop (c'était juste une couche de plastic, donc vraiment le strict minimum) et plus rien.

donc je pense comme Nico qu'il y a lieu de tester et d'essayer de trouver un moyen de prolonger la saison, et comme sicetaitsimple qu'il y a matière à douter, et donc moi aussi depuis que je le dis je vais me lancer dans la construction d'un chassis et que ceux de Nico seront pour moi une belle source d'inspiration, mais que contrairement à Nico comme je dispose d'une fenêtre plus large de culture même si j'habite le sud du nord, une grande partie se fera en pleine terre, et que je vais aussi réfléchir à des protections plus temporaires
0 x
„Cei cu cele mai mari urechi nu sunt cei care aud cel mai bine”
(de la mine)
Avatar de l'Utilisateur
a fi hafen
Mare econolog
Mare econolog
posturi: 1202
Înregistrare: 20/05/18, 23:11
Locul de amplasare: Gironde
x 97

Re: Le Potager du Sloth: Gradinaritul mai mult decat Bio fara oboseala




de a fi hafen » 22/12/19, 22:18

Did67 a scris:Caut, caut...

Tot despre glomalin, acest articol: https://www.researchgate.net/publicatio ... il_protein

vorbește (tabkleau 2) pentru solurile agricole, cu conținuturi de glomalină de 0,32 până la 0,71 g/kg de sol. Adică 0,3 până la 0,7 la mie sau 0,03 până la 0,07%!

Suntem aici în valorile pe care le aveam în minte...

Pentru cifra de afaceri, toate documentele găsite până acum îl citează pe Rillig și pe cei 6 ai lui la 42 de ani...
Il me semble qu'Odette Menard (dans la vidéo rappelée par Nico je crois) avançait une durée de vie beaucoup plus courte pour la glomaline.
0 x
Avatar de l'Utilisateur
Adrien (ex-nico239)
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 9845
Înregistrare: 31/05/17, 15:43
Locul de amplasare: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: Gradinaritul mai mult decat Bio fara oboseala




de Adrien (ex-nico239) » 22/12/19, 22:57

Moindreffor a scris:
sicetaitsimple a scris:
nico239 a scris:Mais au fait que veux-tu dire exactement par
Parce que du coup j'interprète peut-être.
Tu as des doutes sur le fait que le froid réduise tout à néant un jour ou l'autre même avec les coffres?
ou Tu as des doutes sur le fait que ça pousse en hiver?


En fait,les deux....
Bien entendu, la grosse gelée, ce serait "la nature", mais bon, pas agréable quand même de voir des "efforts" réduits à néant.
Mais effectivement également des doutes que ça pousse en hiver dans tes coffres. Ou plutôt que ça produise des légumes mangeables, que ça arrive à survivre ça devrait le faire. En regard des résultats de semis fait précocement dans les mêmes chassis au printemps.

j'ai moi aussi hâte de voir les résultats, j'ai des navets qui ne sont pas encore gelés (culture de pleine terre, aucune protection), je ne pensais pas qu'ils donneraient grand chose, déjà j'ai été surpris par les radis et là dernièrement je suis allé faire une cueillette de navets et j'ai retrouvé (je pensais qu'il n'y en avait plus aucun) deux radis très gros, je ne les avais pas vu avant donc ils ont bien grossi même durant l'hiver, après autant un navet bien frais, cueilli du jour dans le pot au feu est excellent que donnerait au goût un radis qui aura poussé au ralenti pendant l'hiver et mangé cru?

l'année dernière j'avais sous chassis des laitues rouges grenobloises repiquées tardivement, le chassis a permis de poursuivre le développement, et j'avais espoir mais la grosse gelée de trop (c'était juste une couche de plastic, donc vraiment le strict minimum) et plus rien.

donc je pense comme Nico qu'il y a lieu de tester et d'essayer de trouver un moyen de prolonger la saison, et comme sicetaitsimple qu'il y a matière à douter, et donc moi aussi depuis que je le dis je vais me lancer dans la construction d'un chassis et que ceux de Nico seront pour moi une belle source d'inspiration, mais que contrairement à Nico comme je dispose d'une fenêtre plus large de culture même si j'habite le sud du nord, une grande partie se fera en pleine terre, et que je vais aussi réfléchir à des protections plus temporaires



Comme je le dis toujours les coffres doivent être adaptés à la zone climatique dans laquelle ils sont utilisés.

Au minimum 4 planches de 30mm peuvent très bien s'avérer suffisantes chez toi.
À toi de t'ajuster en hauteur selon la hauteur de la culture à protéger.

Mais ce qu'il faut ABSOLUMENT utiliser c'est le châssis souple.

C'est cela qui fait toute la différence et qui annule toute la merde de la manutention car il est solidarisé au coffre comme un store.

Et franchement le P30 c'est 0.18€ le m en 1m10
La bâche de serre 9.5€ les 6m en 1m de large
Tu rajoutes 7 liteaux (à la scierie ils appellent cela ainsi mais je ne connais pas le nom en magasin de bricolage) de 10mm x 40mm x ta largeur
Et des vis de 15mm et c'est tout bon

Comme pour les planches à toi d'ajuster les couches en fonction de ton climat. (moi j'en ai 6 en tout)

Tu visses une planche en tête de ton coffre
Tu visses LE liteau de tête de ton châssis souple sur cette planche et t'es peinard.

Et là tu t'emmerdes plus la vie.
Zoom tu ouvres, zoom tu refermes.

Tous les autres systèmes avec du P30 sont chiants, je le sais j'en utilise en été et c'est gonflant à manipuler.

Même les tunnels nantais sous la serre c'est un peu niflant à utiliser pourtant c'est bien conçu.
1 x
Moindreffor
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 5830
Înregistrare: 27/05/17, 22:20
Locul de amplasare: granița dintre nord și Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: Gradinaritul mai mult decat Bio fara oboseala




de Moindreffor » 23/12/19, 09:38

oui en effet je me dirige vers quelque chose du genre, facile à ouvrir facile à fermer, les trucs avec les arceaux c'est bien, vite monté, mais chiant à l'usage, il faut de la place ce que je n'ai pas

là, je suis dans la réflexion globale, car on l'a vu cette été, il faut aussi réfléchir à l'ombrage, êtrechafoin a été bien surpris de ses résultats avec son ombrage même sommaire, donc ne pas se focaliser sur un seul usage, une seule piste

il y a la problématique de l'arrosage, il faut noter (d'où le cahier, plus un pluviomètre à venir)

et surtout améliorer ma connaissance sur les légumes, quelle variété semer, quand...

faire les plans du chassis, trouver son emplacement, y a du boulot...
0 x
„Cei cu cele mai mari urechi nu sunt cei care aud cel mai bine”
(de la mine)
Avatar de l'Utilisateur
Did67
moderator
moderator
posturi: 20362
Înregistrare: 20/01/08, 16:34
Locul de amplasare: Alsacia
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: Gradinaritul mai mult decat Bio fara oboseala




de Did67 » 23/12/19, 11:25

Încă în cercetările mele pentru a clarifica și înțelege această istorie a glomalinelor, acest pasaj dintr-un extras în limba engleză (tradus).

Michael HB Hayes, ... Roger S. Swift, în Advances in Agronomy, 2017:

„Pe baza caracteristicilor sale de solubilitate, se spune că glomalina este o componentă a fracției huminului, dar dacă există ca glicoproteină, ar trebui să fie adsorbită în coloizi minerali ai solului sau substanțe organice refractare.”


Pe scurt, mi se pare că, în trecut, numeam „humus” sau „substanțe humice”, un ansamblu întreg de molecule care grupează împreună diferiți acizi humici și humici, diferențiați pur și simplu prin criterii de solubilitate în diferiți solvenți.

Deci, OM total al solului a fost considerat într-o proporție mare ca fiind "OM stabil" (cei care durează mult timp, au proprietăți adsorbante, dau o grămadă întreagă de proprietăți solurilor, etc) ...

Nu știam despre glomalini și totul a fost pus în aceeași pungă.

Astăzi cunoaștem glomalinele, care, potrivit acestui autor, ar fi „umane” (era una dintre fracțiunile „humusului”, cea care era insolubilă).

În cazul în care distincția este importantă, se presupune că humusul rezultă din umificarea solului mort OM. În timp ce glomalinele sunt un „depozit” de către organismele vii, glomeromicetele.

Și că există, prin urmare, două modalități de a crește stocarea de C în sol, îmbunătățirea structurii, creșterea coloizilor, creșterea RU, creșterea CECD, creșterea sechestrării metalelor grele etc. etc:

- calea contribuțiilor OM moarte (acoperirea plantelor: fân, paie etc.)

- calea „culturii” plantelor micorizice, hrănind glomeromcietele care „injectează” glomalina prin urmare substanțe organice stabile

Studiul chinez pe care l-am citat mai sus arată că, cu cât coborâm mai mult, cu atât crește proporția de glomalini din OM total (cunoscut sub numele de SOC în limba engleză - Carbon organic din sol). Pe scurt, substanțele humice rezultate din recompunerea MO de suprafață moartă coboară mai lent decât hifele glomeromicetelor, care acționează proporțional mai mult în profunzime.

Și, într-adevăr, pare logic să credem că această a doua cale permite un surplus de sechestrare a C.

[Dacă nu sunteți obișnuiți, știți că „Carbonul organic” și „Materia organică” sunt un fel de două părți, cele două modalități de măsurare a aceluiași lucru; într-o analiză OM măsurăm de fapt C-ul materiei organice; Anglo-saxonii și cercetătorii favorizează noțiunea de „C organic”; mai degrabă, laicul continuă să vorbească despre MO; pentru a trece de la unul la altul înmulțiți cu 0,55 la 0,60 sau cu aproximativ 1,7; 1 g de C organic corespunde la 1,7 g de OM uscat; 1 g OM uscat = 0,55 până la 0,6 g C; este pur și simplu legat de faptul că scheletul OM este format din C, dar există și O, H, puțin N și unele minerale ...]
1 x
Moindreffor
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 5830
Înregistrare: 27/05/17, 22:20
Locul de amplasare: granița dintre nord și Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: Gradinaritul mai mult decat Bio fara oboseala




de Moindreffor » 23/12/19, 11:46

Did67 a scris:Încă în cercetările mele pentru a clarifica și înțelege această istorie a glomalinelor, acest pasaj dintr-un extras în limba engleză (tradus).

Michael HB Hayes, ... Roger S. Swift, în Advances in Agronomy, 2017:

„Pe baza caracteristicilor sale de solubilitate, se spune că glomalina este o componentă a fracției huminului, dar dacă există ca glicoproteină, ar trebui să fie adsorbită în coloizi minerali ai solului sau substanțe organice refractare.”


Pe scurt, mi se pare că, în trecut, numeam „humus” sau „substanțe humice”, un ansamblu întreg de molecule care grupează împreună diferiți acizi humici și humici, diferențiați pur și simplu prin criterii de solubilitate în diferiți solvenți.

Deci, OM total al solului a fost considerat într-o proporție mare ca fiind "OM stabil" (cei care durează mult timp, au proprietăți adsorbante, dau o grămadă întreagă de proprietăți solurilor, etc) ...

Nu știam despre glomalini și totul a fost pus în aceeași pungă.

Astăzi cunoaștem glomalinele, care, potrivit acestui autor, ar fi „umane” (era una dintre fracțiunile „humusului”, cea care era insolubilă).

În cazul în care distincția este importantă, se presupune că humusul rezultă din umificarea solului mort OM. În timp ce glomalinele sunt un „depozit” de către organismele vii, glomeromicetele.

Și că există, prin urmare, două modalități de a crește stocarea de C în sol, îmbunătățirea structurii, creșterea coloizilor, creșterea RU, creșterea CECD, creșterea sechestrării metalelor grele etc. etc:

- calea contribuțiilor OM moarte (acoperirea plantelor: fân, paie etc.)

- calea „culturii” plantelor micorizice, hrănind glomeromcietele care „injectează” glomalina prin urmare substanțe organice stabile

Studiul chinez pe care l-am citat mai sus arată că, cu cât coborâm mai mult, cu atât crește proporția de glomalini din OM total (cunoscut sub numele de SOC în limba engleză - Carbon organic din sol). Pe scurt, substanțele humice rezultate din recompunerea MO de suprafață moartă coboară mai lent decât hifele glomeromicetelor, care acționează proporțional mai mult în profunzime.

Și, într-adevăr, pare logic să credem că această a doua cale permite un surplus de sechestrare a C.

[Dacă nu sunteți obișnuiți, știți că „Carbonul organic” și „Materia organică” sunt un fel de două părți, cele două modalități de măsurare a aceluiași lucru; într-o analiză OM măsurăm de fapt C-ul materiei organice; Anglo-saxonii și cercetătorii favorizează noțiunea de „C organic”; mai degrabă, laicul continuă să vorbească despre MO; pentru a trece de la unul la altul înmulțiți cu 0,55 la 0,60 sau cu aproximativ 1,7; 1 g de C organic corespunde la 1,7 g de OM uscat; 1 g OM uscat = 0,55 până la 0,6 g C; este pur și simplu legat de faptul că scheletul OM este format din C, dar există și O, H, puțin N și unele minerale ...]

une fois de plus personne n'a raison, personne n'a tord, c'est la recherche qui évolue et qui apporte de nouvelles réponses
et c'est un peu logique que les deux voies aboutissent de façons différentes aux "mêmes résultats" et on comprend bien que les racines allant plus profond le carbone y aille lui aussi
et rien de contradictoire non plus que l'un fonctionne sans l'autre, et que les deux ensemble ou de façon alternée fonctionne aussi
cela va-t-il bouleverser notre façon de ne pas travailler, pour ma part je ne le pense, juste peut-être privilégier les enracines profonds dans d'éventuelles engrais verts, nos légumes n'allant pas trop en profondeur comparés à une luzerne par exemple, mais est-ce que je la cultiverais assez longtemps pour que ses racines descendent à plus d'1m?

en tout cas, je te remercie de cet éclairage et d'avoir creusé la chose
0 x
„Cei cu cele mai mari urechi nu sunt cei care aud cel mai bine”
(de la mine)
Avatar de l'Utilisateur
a fi hafen
Mare econolog
Mare econolog
posturi: 1202
Înregistrare: 20/05/18, 23:11
Locul de amplasare: Gironde
x 97

Re: Le Potager du Sloth: Gradinaritul mai mult decat Bio fara oboseala




de a fi hafen » 23/12/19, 12:30

Acolo am găsit pasajul lui Odette: „glomalin are o durată de viață de aproximativ 30 de zile"(după 2h15). De aici și nevoia, potrivit ei, de a acoperi aproape constant spațiile solului necultivat (interculturi și inter-rânduri) cu plante vii, precum gunoi de grajd verde.
Nu este acest lucru contradictoriu cu copiii de 6-42 de ani menționați?
Dernière édition alin a fi hafen 23 / 12 / 19, 12: 44, editate 1 ori.
1 x
Avatar de l'Utilisateur
a fi hafen
Mare econolog
Mare econolog
posturi: 1202
Înregistrare: 20/05/18, 23:11
Locul de amplasare: Gironde
x 97

Re: Le Potager du Sloth: Gradinaritul mai mult decat Bio fara oboseala




de a fi hafen » 23/12/19, 12:41

20191223_110251 [1] .jpg
Des branches de résineux ont cassé avec la tempête. Après avoir coupé et mis de côté les plus petites branches pleines de "boules", et en attendant l'achat d'un broyeur, j'ai haché et écrasé à la masse grossièrement ces déchets végétaux (donc fin de branchette, "feuilles" et boules). Mis sur une parcelle "vierge" en attente d'une future culture. L'épaisseur est faible mais j'en rajouterai sûrement. Je compte y mettre aussi mes feuilles mortes et déchets de cuisine.
Mă întreb dacă acest lucru nu va duce la foamea de azot (există crengi mari ca un deget) ... poate încercați pompa de azot aici? Tu ce crezi ?
0 x
Moindreffor
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 5830
Înregistrare: 27/05/17, 22:20
Locul de amplasare: granița dintre nord și Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: Gradinaritul mai mult decat Bio fara oboseala




de Moindreffor » 23/12/19, 13:03

a fi chafoin a scris:20191223_110251 [1] .jpg Ramurile de rasinoase s-au rupt odată cu furtuna. După ce am tăiat și pus deoparte cele mai mici ramuri pline de „bile” și, în timp ce așteptam achiziționarea unui concasor, am tocat și zdrobit la masă aproximativ aceste deșeuri vegetale (deci capătul ramurii, „frunze” și bile). Așezat pe un complot „virgin” care așteaptă cultivarea viitoare. Grosimea este mică, dar cu siguranță voi adăuga mai multe. De asemenea, intenționez să-mi pun frunzele moarte și resturile de bucătărie acolo.
Mă întreb dacă acest lucru nu va duce la foamea de azot (există crengi mari ca un deget) ... poate încercați pompa de azot aici? Tu ce crezi ?

ça va mettre du temps à se minéraliser, donc il va te falloir ajouter quelque chose dessus pour avoir un "vrai" couvert pour les adventices, moi j'ajouterai de la tonte de gazon et oui pourquoi pas tenter des grosses graines, je sais que tu aimes les fèves
0 x
„Cei cu cele mai mari urechi nu sunt cei care aud cel mai bine”
(de la mine)

 


  • Subiecte similare
    Răspunsuri
    Vizualizări
    Ultimul mesaj

Înapoi la "Agricultura: probleme și poluare, noi tehnici și soluții"

Cine este conectat?

Utilizatorii care navighează în acest sens forum : Nici un utilizator înregistrat și oaspeți 388