Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere

dezbateri și companii filosofice.
Christophe
moderator
moderator
posturi: 79353
Înregistrare: 10/02/03, 14:06
Locul de amplasare: Planeta cu efect de seră
x 11059

Re: Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere




de Christophe » 25/01/18, 13:10

Et une "illustration" trouvée à l'instant qui va bien:

26991780_1620387134674755_5777405205228177988_n.jpg
26991780_1620387134674755_5777405205228177988_n.jpg (38.81 KIO) Accesat 2790 ori
0 x
Avatar de l'Utilisateur
Remundo
moderator
moderator
posturi: 16160
Înregistrare: 15/10/07, 16:05
Locul de amplasare: Clermont Ferrand
x 5259

Re: Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere




de Remundo » 25/01/18, 19:10

ah tu m'étonnes que tu respires avec 1000 € garantis sans rien branler...

Il y a plein de SMICARDs qui gagnent moins en se fatiguant beaucoup, une fois qu'ils enlèvent leurs impôts et leurs frais de voitures pour aller au taf...

il y a quelque chose qui ne tourne pas rond. Un RU à 1000 €, c'est inciter une majorité à l'oisiveté "en toute liberté psychologique", pendant qu'une minorité cotise(ra) ?

Un RU plus bas et simplificateur vu comme un "guichet unique de prestation sociale", c'est un sujet de réflexion... mais à mon avis ça ne marchera pas bien non plus. On ne peut pas uniformiser le RU entre une femme isolée qui a zéro enfant et une autre qui en a 3 par ex.
0 x
Imagine
Christophe
moderator
moderator
posturi: 79353
Înregistrare: 10/02/03, 14:06
Locul de amplasare: Planeta cu efect de seră
x 11059

Re: Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere




de Christophe » 25/01/18, 23:21

Pas d'accord avec toi Raymond!

Je ne suis plus du tout persuadé de la pertinence et de l'utilité réelle de bons nombre d'emplois actuellement!!

Je produis une merde A pour la vendre à mon voisin qui produit lui une autre merde B...qu'il va me vendre.

C'est un échange de merdes A-B B-A, un pillage de ressources mais pour RIEN in fine sinon un satisfaction de consommer de plus en plus éphémère!
0 x
Avatar de l'Utilisateur
Gaston
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 1910
Înregistrare: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere




de Gaston » 26/01/18, 10:10

Remundo a scris:On ne peut pas uniformiser le RU entre une femme isolée qui a zéro enfant et une autre qui en a 3 par ex.
A moins que chacun des 3 enfants n'ait droit à un RU ?
0 x
Avatar de l'Utilisateur
Remundo
moderator
moderator
posturi: 16160
Înregistrare: 15/10/07, 16:05
Locul de amplasare: Clermont Ferrand
x 5259

Re: Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere




de Remundo » 26/01/18, 10:57

Christophe a scris:Pas d'accord avec toi Raymond!

Je ne suis plus du tout persuadé de la pertinence et de l'utilité réelle de bons nombre d'emplois actuellement!!

Je produis une merde A pour la vendre à mon voisin qui produit lui une autre merde B...qu'il va me vendre.

C'est un échange de merdes A-B B-A, un pillage de ressources mais pour RIEN in fine sinon un satisfaction de consommer de plus en plus éphémère!

Nu trebuie să cumpărăm rahat. Personal cumpăr mâncare, am mașini foarte economice și câteva instrumente (DIY + grădină). mi se potriveste bine. Toată lumea îmi plătește capul, pentru că am un telefon vechi, ponosit, și îmi place.

Oricum RU sau nu, compania de con-sot-mateurs este bine pusă la punct și chiar ne putem întreba dacă nu ar fi stimulat prin garanția de a avea bani prea puțini în fiecare lună fără a face nimic. Când nu faci nimic, ai mai mult timp să mergi la magazine ... și să smulgi gura vecinului pentru a scoate borcanul lui Nutella la vânzare ...
0 x
Imagine
Avatar de l'Utilisateur
Remundo
moderator
moderator
posturi: 16160
Înregistrare: 15/10/07, 16:05
Locul de amplasare: Clermont Ferrand
x 5259

Re: Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere




de Remundo » 26/01/18, 11:00

Gaston scria:
Remundo a scris:On ne peut pas uniformiser le RU entre une femme isolée qui a zéro enfant et une autre qui en a 3 par ex.
A moins que chacun des 3 enfants n'ait droit à un RU ?

dar bineînțeles, o familie cu 3 mufe pentru 5000 € / lună cu 2 părinți „eliberați psihologic”. Ascultă, asta mă inspiră, o să vorbesc cu soția mea despre asta !! Începeți să vă pregătiți portofelele pentru a ne plăti eh! : Mrgreen:
0 x
Imagine
Christophe
moderator
moderator
posturi: 79353
Înregistrare: 10/02/03, 14:06
Locul de amplasare: Planeta cu efect de seră
x 11059

Re: Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere




de Christophe » 26/01/18, 11:59

Remundo a scris:Nu trebuie să cumpărăm rahat. Personal cumpăr mâncare, am mașini foarte economice și câteva instrumente (DIY + grădină). mi se potriveste bine. Toată lumea îmi plătește capul, pentru că am un telefon vechi, ponosit, și îmi place.


Vendre des merdes, c'est pourtant ça qui fait tourner l'économie...et donne des emplois à la majorité des gens! D'où ma remarque sur l'utilité REELLE de bon nombre d'emploi!!

Remundo a scris:Quand tu ne fous rien, tu as plus de temps pour aller dans les magasins... et arracher la gueule de ton voisin pour avoir son pot de Nutella en promo...


C'est vraiment affolant cette histoire de pot de Nutella...

Pas sur que ça soit que des oisifs dans cette histoire!! La violence psychologique ("Je veux", "A moi, à moi..." ) elle vient plutôt (surtout?) des carriéristes égo-centriques, notamment certains fonctionnaires qui pensent que tout leur est dû...j'en ai 2 exemplaires dans la famille et ils commencent à me courir sur le haricot!

Bref on tombe bien bien bas en ce moment! Comment redresser toute cette merde? :strigăt: :strigăt: :strigăt:
1 x
Christophe
moderator
moderator
posturi: 79353
Înregistrare: 10/02/03, 14:06
Locul de amplasare: Planeta cu efect de seră
x 11059

Re: Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere




de Christophe » 26/01/18, 12:06

Remundo a scris:dar bineînțeles, o familie cu 3 mufe pentru 5000 € / lună cu 2 părinți „eliberați psihologic”. Ascultă, asta mă inspiră, o să vorbesc cu soția mea despre asta !! Începeți să vă pregătiți portofelele pentru a ne plăti eh! : Mrgreen:


Cred că sunteți complet în evidență atunci când vine vorba de finanțarea Regatului Unit ...

Știți cât de mult doarme capital în bănci și asta degeaba? Ei nu creează aproape nicio activitate economică și nici o fericire umană (cu excepția, poate, o satisfacție ego-socială pentru proprietarul lor ...)

Vă provoacă impozitul Tobin? Vă provoacă scutirea de TVA pentru anumite taxe bancare? Cunoașteți prețul social curent în Franța pe cap de locuitor? Cred că este deja localizat nu departe de 1000 € pe cap de țeavă! Marea Britanie este doar o simplificare drastică!

Et si cela ne suffit pas, des solutions équitables pour financer le RU il y en a des dizaines! Sans avoir à taxer plus les "petits"!

ps: pour un prof, je trouve ton discours bien "ego centré", combien es-tu payé de l'heure de boulot en comparaison des autres français?
Iată comentariul meu despre oficiali! Scuze Raymond, dar te-ai pierdut, cred că acolo ...
0 x
Ahmed
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 12308
Înregistrare: 25/02/08, 18:54
Locul de amplasare: Burgundia
x 2970

Re: Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere




de Ahmed » 26/01/18, 12:14

ChristopheTu scrie:
Vendre des merdes, c'est pourtant ça qui fait tourner l'économie...et donne des emplois à la majorité des gens! D'où ma remarque sur l'utilité REELLE de bon nombre d'emplois!!

C'est une excellente remarque! 8) Il conviendrait même de l'élargir car l'inutilité des emplois ne concerne pas que la production de marchandises* inutiles, loin de là! Je mettrais dans le même panier tous les emplois induits par la complexité du système, qui servent à le gérer ou à le rendre supportable par des "rustines". C'est ce qui rend la dette nécessaire, puisque tous ces emplois ne produisent pas de valeur abstraite.
Quant à la société de consommation, elle a du plomb dans l'aile et ne fera plus illusion très longtemps...

O singură remarcă: ideea de a ajuta cei mai defavorizați (inclusiv imigranții) este mult mai șocantă decât existența unor disparități foarte mari, care, în plus, crește în cadrul societății franceze ... Surprinzător, nu-i așa?

* Producția este un sector în declin comparativ cu sectorul terțiar ...
0 x
- Mai presus de toate, nu credeți ce vă spun.
Christophe
moderator
moderator
posturi: 79353
Înregistrare: 10/02/03, 14:06
Locul de amplasare: Planeta cu efect de seră
x 11059

Re: Venit de bază sau venit universal: funcționare, dezbatere




de Christophe » 26/01/18, 12:20

Distinguer les emplois de production purs de ceux de gestion ou service...je voulais le préciser mais j'ai zappé...On peut produire un bien matériel mais aussi un service...cela se dit en Français...
0 x

 


  • Subiecte similare
    Răspunsuri
    Vizualizări
    Ultimul mesaj

Înapoi la "Societate și filosofie"

Cine este conectat?

Utilizatorii care navighează în acest sens forum : Google [Bot] și oaspeții 184