Stare sufletească pentru un viitor viabil

Catastrofe umanitare (inclusiv războaie de resurse și conflicte), naturale, climatice și industriale (cu excepția celor nucleare sau petroliere forum energie fosilă și nucleară). Poluarea mării și a oceanelor.
ABC2019
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 12927
Înregistrare: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Stare de spirit pentru un viitor viabil




de ABC2019 » 07/07/20, 14:24

Obamot a scris:Și iată, încă un capăt de non-recepție și apoi te plângi că te enervezi!
Umorul în fața disprețului, cred că este proporțional.

je n'agace que ceux qui sont mis en face de leurs contradictions (comme toi, souvent).
Il n'y a pas de mépris dans ce que je dis (et regarde ce qu'eclectron m'écrit, c'est rempli d'appréciations méprisantes à mon égard, ce que je n'ai pas écrit moi pour lui).
Il n'y a pas de mépris parce que ce n'est pas une figure de style, c'est tout à fait ce que je pense. Je pense que notre civilisation va vieillir et mourir comme un être vivant, au fur et à mesure de l'épuisement de ce qui la fait vivre (l'extraction massive de ressources fossiles. Donc eclectron me demande de "proposer un futur alléchant et viable" pour notre société, et moi je lui demande en retour : quel futur alléchant et viable proposes tu face à notre vieillesse ?

Este o întrebare adevărată, nu o remarcă „disprețuitoare”: este pur și simplu pentru a-l face să înțeleagă că ceea ce găsește ciudat în concepția mea despre viitorul societății noastre este „normal” pentru toată lumea când este vorba despre propria viață.
0 x
A trece pentru un idiot în ochii unui prost este o plăcere gourmet. (Georges COURTELINE)

Mééé neagă că nu a mers la petreceri cu 200 de persoane și nici măcar nu a fost bolnav moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 13716
Înregistrare: 17/03/14, 23:42
Locul de amplasare: Picardie
x 1525
A lua legatura cu:

Re: Stare de spirit pentru un viitor viabil




de izentrop » 07/07/20, 15:08

Ahmed a scris:Dacă este pe oameni de genul Gael Giraud că socotim pentru o schimbare reală ... : Roll:
argumente?
0 x
Avatar de l'Utilisateur
Obamot
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 28725
Înregistrare: 22/08/09, 22:38
Locul de amplasare: regio genevesis
x 5538

Re: Stare de spirit pentru un viitor viabil




de Obamot » 07/07/20, 15:17

ABC2019 a scris: Il n'y a pas de mépris parce que ce n'est pas une figure de style, c'est tout à fait ce que je pense. Je pense que notre civilisation va vieillir et mourir comme un être vivant, au fur et à mesure de l'épuisement de ce qui la fait vivre (l'extraction massive de ressources fossiles. Donc eclectron me demande de "proposer un futur alléchant et viable" pour notre société, et moi je lui demande en retour : quel futur alléchant et viable proposes tu face à notre vieillesse ?

El este cel care poate răspunde, dar aveți dreptul să aveți acest tip de întrebare interesantă!
Îmi repet punctul de vedere, criza covid-19 este o tragedie, desigur, dar ne-a arătat o marjă fantastică de progres disponibilă și că grijile ființei umane ar putea fi rezolvate în scurt timp, într-un termen care rămâne. de definit... Dar speranța este acolo, știm că o putem face. Pe de o parte, există robotizarea care va distruge și mai mult locuri de muncă (și în cazul unei pandemii, roboții sunt cool, pot înceta să lucreze, nu există salariu de plătit) și, pe de altă parte, este problema pe care o pun roboții. ... Asta înseamnă că populațiile vor avea din ce în ce mai mult „timp liber”... Prin urmare, suntem pe calea soluției... Probabil ceva care seamănă cu RMi... Și pentru că asta va trebui să ținem oamenii ocupați. .. Și lăsați oamenii să se ocupe singuri! Suntem deja acolo... O să vină încetul cu încetul. Mințile trebuie deschise pentru asta. Nu văd prea multe alte căi compatibile (în sensul unei acceptări „psihologice” a noilor constrângeri ale populațiilor) în starea actuală. Trebuie să facem față paradoxului „servilismului consensual” pentru a ne elibera de el... (poate?)

ABC2019 a scris:Il n'y a pas de mépris dans ce que je dis (et regarde ce qu'eclectron m'écrit, c'est rempli d'appréciations méprisantes à mon égard, ce que je n'ai pas écrit moi pour lui).

Pour ce qui le concerne lui, et bien vois avec... lui. Là je suis cool, mais peut-être que certains te renvoient ce que tu projettes à quelque part, non? Comme moi qui agaces tes “potes” et qui me le renvoient, et pendant ce temps les débats n’avancent pas! Je t’ai posé une question plus haut, j’étais sincère mais tu l’as mal pris!

ABC2019 a scris:
Obamot a scris:Și iată, încă un capăt de non-recepție și apoi te plângi că te enervezi!
Umorul în fața disprețului, cred că este proporțional.

je n'agace que ceux qui sont mis en face de leurs contradictions (comme toi, souvent).

Alors ça j’aimerais bien que tu pointes un seul de mes posts où ce serait le cas (j’ai des exemples a contrario : Lol: )

ABC2019 a scris: Este o întrebare adevărată, nu o remarcă „disprețuitoare”: este pur și simplu pentru a-l face să înțeleagă că ceea ce găsește ciudat în concepția mea despre viitorul societății noastre este „normal” pentru toată lumea când este vorba despre propria viață.

Je ne suis pas dans une logique d’affrontement, mais je le conçoit. Il y a ici quelque chose de ce que j’évoque plus haut, on se fait renvoyer l’image que l’on projette aux autres. C’est aussi valable pour moi.
0 x
Ahmed
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 12308
Înregistrare: 25/02/08, 18:54
Locul de amplasare: Burgundia
x 2970

Re: Stare de spirit pentru un viitor viabil




de Ahmed » 07/07/20, 15:56

En ce qui concerne ton premier point, Obamot, la robotisation ne pose pas qu'un problème social qui serait résolu par un RMI ou RU quelconque, il comporte un volet politique que l'on ne peut éluder facilement: cette évolution suppose en effet un accroissement des inégalités et la scission radicale de la société entre une caste de "maîtres" et "d'inutiles" (inutiles au système)...
1 x
- Mai presus de toate, nu credeți ce vă spun.
Avatar de l'Utilisateur
sen-no-sen
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 6856
Înregistrare: 11/06/09, 13:08
Locul de amplasare: Beaujolais de mare.
x 749

Re: Stare de spirit pentru un viitor viabil




de sen-no-sen » 07/07/20, 16:45

ABC2019 a scris: Je pense que notre civilisation va vieillir et mourir comme un être vivant, au fur et à mesure de l'épuisement de ce qui la fait vivre (l'extraction massive de ressources fossiles. Donc eclectron me demande de "proposer un futur alléchant et viable" pour notre société, et moi je lui demande en retour : quel futur alléchant et viable proposes tu face à notre vieillesse ?


Civilizația nu avea nevoie de combustibili fosili pentru a exista, mai mult decât atât, societățile umane s-au descurcat fără ele timp de aproape 300 de ani!
După cum am menționat mai devreme, vârful fosilelor este pentru aproximativ 2050/2060. „Lipsa energiei fosile” strict vorbind se află la orizont 2100. Prin urmare, nu văd ce ar permite implementarea tehnologiilor de înlocuire?
Necesitatea este mama inventiei spun ei...si acesta nu va fi ratat.
Faza pe care o vom începe este cea a reorganizării, ceea ce fac toate organizațiile atunci când se confruntă cu schimbare.
0 x
„Ingineria înseamnă uneori să știi când să te oprești” Charles De Gaulle.
eclectron
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 2922
Înregistrare: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Stare de spirit pentru un viitor viabil




de eclectron » 07/07/20, 17:11

ABC2019 a scris:je n'agace que ceux qui sont mis en face de leurs contradictions (comme toi, souvent).

Absolument pas, ce qui agace est que tu poses toujours le mêmes questions, sans jamais tenir compte des réponses.
On va faire court, moi j'appelle ça un CON ou un abruti, comme tu veux, c'est assez méprisant ?
pe Forum, poliment et hypocritement, on appelle cela un Troll....

Par ailleurs on voit bien que tu n'es pas acculturé, bien au contraire mais un peu buté ...On dirait que tu reboote toutes les 5 secondes.
Le savoir c'est bien mais l'intelligence pour en faire quelque chose de constructif, c'est mieux.
Moi j'ai mis une première pierre.
Là dessus on t'attend toujours.
Je ne me suis donc pas trompé sur ton profil psychologique de prof de physique qui n'a jamais rien crée des ses 10 doigts et n'a fait que repeter toute sa vie, ce qu'on lui a appris.
Un avatar de Perroquet te conviendrait bien.


Alors oui, on peut dire qu'au bout d'un moment, je méprise ceux qui empêchent de bunăvoie l’élaboration des bases d'un futur viable.
Il faut aussi savoir reconnaître et nommer ceux qui sont néfastes au progrès.

Voilà le meilleur de moi même te concernant.

Du-te sărutări. : Mrgreen:
2 x
nu contează.
Vom încerca cele 3 postări pe zi max
Ahmed
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 12308
Înregistrare: 25/02/08, 18:54
Locul de amplasare: Burgundia
x 2970

Re: Stare de spirit pentru un viitor viabil




de Ahmed » 07/07/20, 17:45

În mesajul dvs., Sen-no-sen, trebuie să citiți:
Prin urmare, nu văd ce ar preveni implementarea tehnologiilor alternative?
0 x
- Mai presus de toate, nu credeți ce vă spun.
Avatar de l'Utilisateur
sen-no-sen
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 6856
Înregistrare: 11/06/09, 13:08
Locul de amplasare: Beaujolais de mare.
x 749

Re: Stare de spirit pentru un viitor viabil




de sen-no-sen » 07/07/20, 18:04

Ahmed a scris:În mesajul dvs., Sen-no-sen, trebuie să citiți:
Prin urmare, nu văd ce ar preveni implementarea tehnologiilor alternative?


Mulțumim pentru remediere!
0 x
„Ingineria înseamnă uneori să știi când să te oprești” Charles De Gaulle.
ABC2019
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 12927
Înregistrare: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Stare de spirit pentru un viitor viabil




de ABC2019 » 07/07/20, 18:30

sen-no-sen a scris:
ABC2019 a scris: Je pense que notre civilisation va vieillir et mourir comme un être vivant, au fur et à mesure de l'épuisement de ce qui la fait vivre (l'extraction massive de ressources fossiles. Donc eclectron me demande de "proposer un futur alléchant et viable" pour notre société, et moi je lui demande en retour : quel futur alléchant et viable proposes tu face à notre vieillesse ?


Civilizația nu avea nevoie de combustibili fosili pentru a exista, mai mult decât atât, societățile umane s-au descurcat fără ele timp de aproape 300 de ani!

la civilisation , non. La civilisation industrielle, caractérisée par une abondance d'énergie et d'artefacts de toutes sortes, oui.

Je n'ai pas annoncé la mort de "la" civilisation, mais celle de la civilisation industrielle, de "notre" civilisation quoi. Dont Paul Valéry disait qu'on savait maintenant qu'elles étaient mortelles, mais on a tendance à l'oublier un peu quand même.

Comme mentionné plus en amont,le pic fossile c'est pour 2050/2060 environ.Le "manque d'énergie fossiles" à proprement parlé est à l'horizon 2100.Je ne vois dès lors pas ce qui permettrait la mise en œuvre de technologies de remplacement?

frumos alunecarea limbii :).
Necesitatea este mama inventiei spun ei...si acesta nu va fi ratat.
Faza pe care o vom începe este cea a reorganizării, ceea ce fac toate organizațiile atunci când se confruntă cu schimbare.

le pic pétrole, on y est , et vu son caractère irremplaçable pour les transports, ça va déjà créer des problèmes.

Et non, les civilisations ne survivent pas à tout, l'histoire est pleine de cimetières.
0 x
A trece pentru un idiot în ochii unui prost este o plăcere gourmet. (Georges COURTELINE)

Mééé neagă că nu a mers la petreceri cu 200 de persoane și nici măcar nu a fost bolnav moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'Utilisateur
sen-no-sen
expert Econologue
expert Econologue
posturi: 6856
Înregistrare: 11/06/09, 13:08
Locul de amplasare: Beaujolais de mare.
x 749

Re: Stare de spirit pentru un viitor viabil




de sen-no-sen » 07/07/20, 20:59

ABC2019 a scris:le pic pétrole, on y est , et vu son caractère irremplaçable pour les transports, ça va déjà créer des problèmes.

Et non, les civilisations ne survivent pas à tout, l'histoire est pleine de cimetières.


Les civilisations se font et se défont,c'est l'évolution logique des systèmes complexes,il en va de la vie comme de la culture.
La civilisation romaine(par ex) n'a pas plus disparu que les dinosaures,elle a simplement évolué lors d'une transition plus ou moins abrupte pour devenir quelque chose de différent.

Pour la période contemporaine, je ne vois pas d'éléments (je mets ici de coté les éventuelles catastrophes climatique,volcanique ou biologique) qui viendrait confirmer la thèse de la fin du système industrielle.
Bănuiesc că (și aș vrea să ai dreptate!) Să crezi într-o formă de revenire la paradisul trendy pierdut Club de lupte! : Wink:
Aceasta este în mod clar viziunea'' Yves Cochet, dar indiferent ce am căutat, nu am găsit nicio dovadă care să susțină această teză.
0 x
„Ingineria înseamnă uneori să știi când să te oprești” Charles De Gaulle.

 


  • Subiecte similare
    Răspunsuri
    Vizualizări
    Ultimul mesaj

Reveniți la "Dezastrele umanitare, naturale, climatice și industriale"

Cine este conectat?

Utilizatorii care navighează în acest sens forum : Nici un utilizator înregistrat și oaspeți 109