„Potager du Laesseux” din Dordogne

Agricultură și sol. Controlul poluării, remedierea solului, humus și noi tehnici agricole.
jpbord
Înțeleg econologia
Înțeleg econologia
posturi: 70
Înregistrare: 13/05/17, 23:45
Locul de amplasare: 24 Dordongne Bergerac
x 9

„Potager du Laesseux” din Dordogne




de jpbord » 14/05/17, 00:46

Je remercie tout d'abord Did67 qui ma donner l'envie de me lancer dans l'aventure de la "phénoculture"
je me suis inscrit a ce forum pour vous transmettre ma nouvelle expérience, de réussite et d'échecs,

Il est vrai que cette année commence mal avec les gelées d'avril qui a vu l'anéantissement de tous mes fruits en devenir dans mon verger ; une année sans ! mais nous devons nous plier a mère nature !

Aller courage le "bonheur est dans le pré "

Cordialement à tous les membres de ce Forum
0 x
jpbord
Înțeleg econologia
Înțeleg econologia
posturi: 70
Înregistrare: 13/05/17, 23:45
Locul de amplasare: 24 Dordongne Bergerac
x 9

Re: „Potager du Laesseux” din Dordogne




de jpbord » 14/05/17, 00:53

Prezentare generală
IMG_3005.jpg
IMG_3004.jpg
IMG_2985.jpg
IMG_2973.jpg
3 x
Christophe
moderator
moderator
posturi: 79126
Înregistrare: 10/02/03, 14:06
Locul de amplasare: Planeta cu efect de seră
x 10974

Re: „Potager du Laesseux” din Dordogne




de Christophe » 14/05/17, 02:26

Merci pour ce retour, je vais prochainement (cette semaine probablement) présenter le miens un "potager ardennais"...Je n'ai encore rien planté dehors à cause des gelées nocturnes justement (visiblement tu connais...), bref ici tout est encore "au chaud" dans les bacs à semis...
0 x
Avatar de l'Utilisateur
denis17
Înțeleg econologia
Înțeleg econologia
posturi: 138
Înregistrare: 13/10/16, 13:15
Locul de amplasare: 17
x 37

Re: „Potager du Laesseux” din Dordogne




de denis17 » 14/05/17, 09:24

Suprafață frumoasă oricum, am impresia că există ceva de plantat, ce suprafață aveți?
Denis, „vecin cu 17” : Wink:
0 x
Christophe
moderator
moderator
posturi: 79126
Înregistrare: 10/02/03, 14:06
Locul de amplasare: Planeta cu efect de seră
x 10974

Re: „Potager du Laesseux” din Dordogne




de Christophe » 14/05/17, 13:15

Oui belle surface, le miens sera beaucoup plus modeste...pour commencer :)
0 x
jpbord
Înțeleg econologia
Înțeleg econologia
posturi: 70
Înregistrare: 13/05/17, 23:45
Locul de amplasare: 24 Dordongne Bergerac
x 9

Re: „Potager du Laesseux” din Dordogne




de jpbord » 14/05/17, 23:14

denis17 a scris:Suprafață frumoasă oricum, am impresia că există ceva de plantat, ce suprafață aveți?
Denis, „vecin cu 17” : Wink:


Bună seara, Denis, vă mulțumesc pentru vizită, de fapt este o proprietate agricolă veche, există 23 de hectare, dar cei 4 mii de m² de grădină de legume și pomi fructiferi mă ocupă în mare măsură, tocmai am plantat 30 de pomi fructiferi timp de 3 ani.
Avantajul acestei suprafețe este de a avea fân din 2 parcele de 4 hectare. În plus, am investit într-un tocător pentru pădurile pe care le curăț.
cordialement
0 x
jpbord
Înțeleg econologia
Înțeleg econologia
posturi: 70
Înregistrare: 13/05/17, 23:45
Locul de amplasare: 24 Dordongne Bergerac
x 9

Re: „Potager du Laesseux” din Dordogne




de jpbord » 14/05/17, 23:18

Christophe a scris:Merci pour ce retour, je vais prochainement (cette semaine probablement) présenter le miens un "potager ardennais"...Je n'ai encore rien planté dehors à cause des gelées nocturnes justement (visiblement tu connais...), bref ici tout est encore "au chaud" dans les bacs à semis...

Bon courage pour ta future expérience c'est vrais que d'habité dans une région froide c'est pas toujours facile, pour ma part je suis vers Bergerac mais dans un couloir froid et lorsque je regarde la météo je me fis a la température d’Aurillac à 1° prés c'est la même !

cordialement
0 x
Lachanette
Învăț econologie
Învăț econologie
posturi: 31
Înregistrare: 03/01/17, 22:25
Locul de amplasare: Nordul și Dordogne
x 15

Re: „Potager du Laesseux” din Dordogne




de Lachanette » 17/05/17, 12:18

Ah, voici une excellente nouvelle! Bonjour, voisin :D
Moi, je suis dans le Sarladais, et seulement à temps partiel pour encore 4 ans, avant de m'installer à demeure, quand viendra enfin la retraite...
Autant dire que je vais suivre avec attention ce fil!
Une de mes voisines pense aussi se mettre à la phénoculture. J'espère que d'ici peu, la Dordogne sera bien représentée.
Je vais essayer de participer dans la mesure de mes moyens (peu de présence sur place, pas d'internet à domicile quand je suis là-bas), et déjà, je vais essayer de maîtriser l'envoi de photos et je reviens ensuite présenter mes essais...
A +
0 x
Lachanette
Învăț econologie
Învăț econologie
posturi: 31
Înregistrare: 03/01/17, 22:25
Locul de amplasare: Nordul și Dordogne
x 15

Re: „Potager du Laesseux” din Dordogne




de Lachanette » 17/05/17, 14:57

Iată o scurtă prezentare a istoriei grădinii mele de legume de lângă Sarlat.

În aprilie anul trecut, mai am doar o mini grădină de legume, săpată în mod tradițional cu forța brațelor mele vechi și ruptă dintr-o luncă veche plină de iarbă! Pentru éviter limitează recucerirea din prerie, acoperi schița.

Aprilie 2016.JPG


Dar așa cum l-am descoperit deja pe Dominique Soltner, încerc să mulc cât de bine pot, cu ceea ce găsesc, paiete vechi de paie și in (ouch ouch ouch, nu a fost o idee bună ...)

Mai 2016.JPG


În ultima zi a tuturor sfinților, urmând întotdeauna sfatul lui Soltner, creez scânduri fixe separate prin alei mici acoperite și, fără nicio curățare a pământului sau săpat, mă împachet cu mijloacele la îndemână.
Am cumpărat un polizor, deci
BRF alune proaspete
Smochin BRF (probabil că nici nu este o idee bună, am citit de atunci că laptele de smochin nu este grozav),
Si deasemenea...
paie foarte veche de sute de ani (bla, bla?),
inimă veche de plop putrezită (intrare lignină?)
tot ce pot să iau frunze moarte (dar abia încep să cadă)
ceva tunderea gazonului
puțin fân (dar nu îndrăznesc să pun prea mult, de teama semințelor: nu am descoperit încă fenologia ...)
o contribuție ușoară de cenușă de lemn

Octombrie 2016-1.JPG


În cele din urmă, întrucât voi renunța la grădina de legume timp de 6 luni, acoper totul cu o prelată de mulci care lasă să treacă apa, pentru că altfel am încredere deplină în această pajiște de preluat!

Octombrie 2016-2.JPG


Îmi petrec șase luni de iarnă descoperind fenologia! :D
Când mă întorc în aprilie, după decupare:

Aprilie 2017-1.JPG


Sunt destul de mulțumit de felul în care arată terenul. Quackgrass vine destul de ușor. Profit de această ocazie pentru a curăța o bandă de frontieră care nu fusese mulcită (în stânga în fotografie).
Pe benzile mulcite, mulcirea nu a dispărut complet. Este din cauza prelatei? Este din cauza materialelor folosite? Viața mea din sol este suficient de activă? (la 20 cm adâncime, am un pH de 5 ...)

Aprilie 2017-2.JPG


Am cosit niște ierburi verzi pe care le-am întins pe vechiul mulci (nu sunteți sigur că este o idee bună?), Apoi derulăm două suluri de fân. Din fericire, fiul a venit să dea o mână de ajutor! Ei bine, de fapt, am derulat fânul împreună, dar a trebuit să fac fotografia.

Aprilie 2017-3.JPG


Aprilie 2017-4.JPG


Am profitat de ocazie pentru a coloniza un nou colț de luncă. Îmi place să extind grădina de legume atât de ieftin!
acum are forma de L și are 150 m2. Avea 16 m2 anul trecut.

Aprilie 2017-5.JPG


După aceea, a fost plantat cartofi, însămânțat fasole verde puțin târziu (pentru începutul lunii iulie, vom vedea), transplant de ceapă albă și salate ... Va trebui să vedem ce se întâmplă. Voi fi acolo săptămâna viitoare, abia aștept!
2 x
Avatar de l'Utilisateur
Did67
moderator
moderator
posturi: 20362
Înregistrare: 20/01/08, 16:34
Locul de amplasare: Alsacia
x 8685

Re: „Potager du Laesseux” din Dordogne




de Did67 » 17/05/17, 16:47

Lachanette a scris:

BRF alune proaspete
Smochin BRF (probabil că nici nu este o idee bună, am citit de atunci că laptele de smochin nu este grozav),
Si deasemenea...
paie foarte veche de sute de ani (bla, bla?),
inimă veche de plop putrezită (intrare lignină?)
tot ce pot să iau frunze moarte (dar abia încep să cadă)
ceva tunderea gazonului
puțin fân (dar nu îndrăznesc să pun prea mult, de teama semințelor: nu am descoperit încă fenologia ...)
o contribuție ușoară de cenușă de lemn



Juste deux ou trois remarques sur cette "liste de matériaux" utilisée :

a) Consider că toată materia organică este destinată să revină la sol, la suprafață, pentru descompunerea aerobă (în prezența oxigenului). Deci, nu mai folosesc foi de plastic, dar te asigur, am început cu aceeași prostie!

b) Mais la richesse en éléments (donc la fertilisation ultérieure), le rapport C/N (donc la formation de substances humiques et "l'effet dépressif"), la vitesse des cycles naturels ne sont pas les mêmes, depuis les tontes, bactériennes, rapides jusqu'à l'écorce, que la majorité des champignons n'attaquent même pas, donc ultra-lente...

c) Vieille paille : pas de différence notable avec paille "neuve", sauf si elle a pourri (ce qui serait une décomposition et on retrouverait les mêmes inconvénients que le compostage en tas). Mais cela reste un matériau pauvre, à complémenter avec une quantité suffisante de tontes de gazon.

d) Figuier : il faut se méfier des fausses-évidences ; j'ai fait mes essais d'asperges "sans travail" dans des feuilles mortes de noyers, à la très mauvaise réputation ; l'essai est tout à fait correct (même si gelées et campagnols font que cela n'est pas parfait !). Le latex du figuier peut avoir des "vertus" irritantes pour une peau humaine et être très intéressantes pour des organismes. Observer la vitesse de décomposition. Je n'ai pas connaissance d'utilisation d'effets bactériostatiques du latex de figuier (contrairement aux tanins des chênes, utilisés pour soustraire les peaux à la décomposition en en faisant du cuir) ou de certains dérivés benzéniques de certains résineux (utilisés dans des bonbons).
Il faut se méfier comme de la peste des raisonnement consistant à "anthropomorphiser" le potager (le comparer à un homme : un sol "ne fatigue pas", une plante n'étouffe pas une autre plante, etc... Le jargon est plein de traces de ce défaut)

e) Vechiul trunchi, dacă nu cântărește mult, se datorează faptului că cea mai mare parte a acestuia a fost deja digerată și a trecut „în aer” (CO²). Ceva rămâne aproape de cenușă! Nimic dăunător. Lucrează pentru nu mult ...

f) Dacă pH-ul dvs. este de 5, puteți merge treptat, dar mai generos cu cenușă de lemn ... Sunteți pe o bază de ardezie?
0 x

 


  • Subiecte similare
    Răspunsuri
    Vizualizări
    Ultimul mesaj

Înapoi la "Agricultura: probleme și poluare, noi tehnici și soluții"

Cine este conectat?

Utilizatorii care navighează în acest sens forum : Bing [Bot] și oaspeții 381